0,00 HUF

Nincsenek termékek a kosárban.

2024. április 25.

A szivattyúktól a lineár öntözőkig

Jó két évtizede szivattyú importtal, betéti társaságként jegyezte el magát a hazai mezőgép-kereskedelemmel az Agroázis Kft. ügyvezetője. Martin Kornél ez időtájt végezte a középiskolát - majd villamosmérnöki diplomát szerzett, s elsősorban Szlovéniából hozott traktorhajtásos, robbanómotoros szivattyúkkal kezdte vállalkozását. Így indult országhódító útjára egy szegedi garázsból az akkor egyszemélyes cég. - A hitelesség kedvéért a cég családi vállalkozásként indult, de a családtagok csak tulajdonosi pozícióban voltak, tevőlegesen csak én dolgoztam a cégben, mára egyedüli tulajdonos vagyok - mondta Martin Kornél.

 
 
Az ügyfélkör bővülésével újabb és újabb igények jelentkeztek. A nagy ugrás 2005-ben történt, amikor nem csak kft.-vé alakultak, hanem Mórahalomra költöztek, és saját telephelyen rendezkedtek be. Évek alatt a kínálatuk is bővült, a cég a specializáció irányába fordult. Az öntözőgép üzletágba nem csak a kereskedelem, hanem az öntözőtelepek tervezése és építése, a kulcsrakész beruházások is beletartoznak. Ehhez kapcsolódik a hígtrágyakezelés eszközeinek kereskedelmi és telepítési munkái. Szőlészeti-borászati gépüzletáguk már a közelmúlt hozománya, ahol a szőlőművelés és a pincetechnika minden kelléke megtalálható. A 2014-es év újabb változást hozott, amikor a céghez került a Hardi permetezőgépek importjoga, a Dondi árokásó, lazító és talajművelő eszközei, Európa egyik legdinamikusabban fejlődő vetőgép és sorközkultivátor gyártója az olasz Matermacc termékei, valamint a francia FAO gabonaszárítók kereskedelme. Ma a „cégcsoport” központja Mórahalmon található, de tapasztalt szakemberekkel megalapították a bábolnai telephelyű Agroázis-MON Kft.-t. Kérdésemre az ügyvezető elmondta, bár a régióban sok a kereskedő, legnagyobb erősségük a rugalmasság, a pontosság és az egyedi igényekre adott válasz. – Nálunk hétvégén is mindig van elérhető munkatárs – magyarázta az ügyvezető, odafigyelnek arra, hogy gyorsan tudjanak reagálni az ügyfél igényeire. Emellett Martin Kornél a szakértelmet említette, hiszen csak olyan feladatokba vágnak bele, amihez magas szinten értenek. Nagyon fontosnak tartják az emberi kapcsolatokat, legalább annyira, mint az üzletieket. Partnernek tekintik a kis és a közepes ügyfeleket egyaránt. (…)
 
Forrás: